Yahya Kemal Beyatlı, “Ankara’ya gitmenin en güzel tarafı İstanbul’a geri dönmektir.” demiş.
Vezirköprü’den ayrılıp farklı bölgelere gitmek, görmek, insanların hayatlarında bizimkinden farklı olanları bulmak ve yaşamlarını güzelleştirmek için ortaya koyduklarını seyretmek gerçekten güzel.
Aklımızdan çıkmayan Vezirköprü’yü gittiğimiz yerlerle kıyaslamak; artılarını ve eksilerini değerlendirmek.
Her gittiğiniz yeri her yönüyle kıyaslamaktan bahsetmiyorum tabi ki.
Deniz kenarında oturup Vezirköprü’ye deniz getirmek hayali değil ama, Belediye ve Kaymakamlığın deniz kenarındaki ilçelerde halkın daha mutlu yaşamaları için dokunuşlarını kıyaslamamak da olmaz.
Tarihi yönlerin ortaya çıkarılması için yapılanlar, turizm için geliştirme ve her zaman daha ileriye götürme çalışmaları.
Küçük dokunuş ve güzelliklerle insanlar için daha yaşanılır bir yer yaratmayı başarmak çok da zor değil.
Tüm bu güzellikler için büyük yatırımlar ve ciddi toplantılara da gerek yok.
Geçtiğimiz hafta Küresel Gazeteciler Konseyi 5. Uluslararası Medya Çalıştayı için Alanya’da da bu açıdan değerlendirdik Vezirköprü’yü.
Başarılı bir organizasyonla 350 üzerinde gazetecinin bir araya gelmesini sağlayan toplantıda doğal olarak siyasetin de olması kaçınılmazdı.
Biz Vezirköprü’ye geri dönelim.
Aslında Vezirköprü OSB’nin önemini ve ilçeye kazandıracaklarını asla yadsımayarak, Vezirköprü’de aslında turizmin kısa vadede ve büyük gelişme kazandıracağını bir kez daha ortaya koyduk.
Bu sırada, toplantıya katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Türkiye genelinde yaptıkları ulaşım altyapısını dinlerken ülke genelinde yaplan karayolu ve demiryollarını kıskanmadık diyemeyiz.
Vezirköprü’nün bunca yıl bekledikten sonra 2026 yılında Vezirköprü-Havza yolunun önemli kısmını ve 2027 yılında da geri kalan kısmının bitirileceğini Ak Parti Vezirköprü İlçe Başkanı Muzaffer Çil söylemişti.
Havza yolunun tamamlanmasının ardından çalışmalar Osmancık yolu başta olmak üzere sürdürülecek, bu yol tamamlandığında Bafra yolu da kolayca açılacaktır.
Sadece Durağan istikameti ile Şahinkaya Kanyonu’nun kapattığı trafiğimizin çalışmasını yürütmek kalacaktır.
Bu anlattıklarımız karayolu bakımından.
Vezirköprü’nün ulaşım ağının genişleyebilmesi için bir adımın daha olduğunu ise yıllardır iddia ediyoruz.
Bu da Vezirköprü’nün Havza’ya demiryolu bağlantısının yapılmasıdır.
Konuyla ilgili olarak yapılan çalışmaların ve bu bağlantı ile ilgili olarak “olur” raporunun durmasına rağmen Vezirköprü’de konuyu ele alacak kimsenin bulunmaması anlaşılır değil.
Bir dönem bu konunun toplantısı olsa da, arkası getirilememişti.