logo

İdare aranıyor..


Göktan Tek'er
goktanteker@hotmail.com

“Hastanenin servisleri dolmuş, hasta almıyorlarmış!”
“Geleni Samsun’a sevk ediyorlarmış!”

“Samsun’da da yer yokmuş, Bafra’ya gönderiyorlarmış!”
“Bafra’da dolmuş, her yer aynıymış!”

Bayram süresince Vezirköprü’de sıkça duyduğumuz covid üzerine konuşmalar bunlardı.
Özellikle sokağa çıkma kısıtlaması uygulamasının kalkmasından sonra salgın ortadan kalkmış gibi davranmaya başladık.
Bunda (Vezirköprü için) resmi makamların Vezirköprü’de hiç vaka yokmuş, hastalığı olan ya da hastalıktan hayatını kaybeden yokmuş gibi davranmasının, gereksiz bir ‘saklama’ davranışı içinde olmasının büyük rolü var.
Gündemden düşünce hastalık ortadan kalkacakmışçasına davranan ilçe yönetimindekilerin bu hatası geçtiğimiz hafta ‘duyduğumuz’ kadarıyla ilçede vaka sayısının çok artmasına neden oldu.
Maalesef can kaybı da yaşandığını biliyoruz.
Tüm bunlar yaşanırken, Kurban Bayramı hareketliliği hüküm sürmeye başladı.
Vatandaşların güvenli ve sağlıklı bir bayram geçirmesi için gerekli önlemleri alması gerekenlerden internetten indirme matbu bir evrak dışında uygulama yapıldığını duymadık.
Dışarıdan gelen bir dostumuzun “Nereye düştük? Vezirköprü’de salgın hiç yokmuş gibi davranılıyor” sözleri olduğumuz durumu özetliyordu.
Ne maske kullanımı, ne sosyal mesafe..
Herkes rahatça öpüşüp kucaklaştı, hasret giderdi.
Peki, önümüzdeki günlerde (resmi olarak açıklamasalar da) salgın vakası artar, bundan dolayı hayatını kaybedenler olursa, sorumluluk kimin olacak. Devlet vatandaşını korumuş olacak mı?
Aynı durum ilçe trafiği için de geçerli.
Maalesef kurallara uyanların gereksiz çaba içinde olduğunu düşünmeye iten, uymayanların ise bir cesaret timsali gibi görünmesini sağlayan günler devam ediyor.
Ne tek yön, ne hatalı (sorumsuz) park, ne ışıklara riayet etmek..
10 gündür Vezirköprü’de trafik anlamında başıboşluk aldı başını gitti.
Vatandaşların, “ya kurallara herkes uysun, ya da yasakları kaldırın kimse mağdur olmasın” yönündeki serzenişleri haksız mı?
Önlem alacak idare aranıyor.
Bu olumsuzluklara rağmen, ciddi sıkıntıların kazaların yaşanmadığı bir Kurban Bayramı geçti.
Daha nice bayram tadında bayram yaşanması dileğimiz..

Share
703 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

2+1 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    20 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    HAYATIN İÇİNDEN BESLENME Tatilde Kilo Almak Kader Mi? AYYÜCE DÖNER DİYETİSYEN Dyt.ayyucedoner@gmail.com Tatil dönüşlerinde sık duyduğum cümlelerden biri şudur: “Hocam, bütün emeklerim boşa gitti. Bir haftada üç kilo aldım!” Aslında çoğu zaman durum göründüğü kadar kötü değildir. Tatilde alınan kiloların önemli bir kısmı yağ değil; fazla tuzlu yemekler, düzensiz öğünler, yetersiz su tüketimi ve uzun yolculuklar nedeniyle oluşan ödemdir. Ancak bu durum, tatilde beslenmeye hiç dikkat etmemiz gerekmediği anlamına da gelmez. Peki, neden tat...
  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    13 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    HAYATIN İÇİNDEN BESLENME AYYÜCE DÖNER DİYETİSYEN (Dyt.ayyucedoner@gmail.com) Gece Acıkmaları Neden Olur? Saat gece 11... Ev sessiz, işler bitmiş, televizyon karşısında dinleniyorsunuz. Aslında akşam yemeğinizi de yediniz. Hatta belki yemekten sonra bir meyve bile tükettiniz. Ama bir süre sonra aklınıza mutfaktaki kurabiyeler, çikolata ya da ekmek arası bir şeyler gelmeye başlıyor. Peki, gerçekten aç mısınız? Yoksa vücudunuz size başka bir şey mi anlatmaya çalışıyor? Danışanlarımdan en sık duyduğum cümlelerden biri şu: "Gündüz çok güzel g...
  • En büyük Türk: ATATÜRK…

    10 Haziran 2026 Köşe Yazıları

    En büyük Türk: ATATÜRK… Özbekistan genel olarak geleceğini turizmle kurmaya dayalı bir ülke. Bu yolda da özellikle başkent haricindeki bölgelerde (daha çok Harezm Bölgesi) tarihi dokularını bozmamaları, ipek ve ahşap işçiliğinin el sanatları olarak kaybolmamasına dikkat etmeleri, halıcılık gibi el işçiliğinde ise eski Türk motiflerinin de işlenmeye devam ettirilmesi farklı bir hava katıyor ülkeye. Geçtiğimiz iki hafta boyunca yurt dışındaydım. Önce Türklerin ağırlıklı olarak yaşadıkları ve vize istemeyen Kuzey Makedonya'ya ardından da Kürese...
  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    06 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    HAYATIN İÇİNDEN BESLENME Fazla kilo Alımı ve Riskleri Çoğu kişi kilo aldığını ilk önce kıyafetlerinden anlıyor. Özellikle de pantolonların bel kısmı sıkmaya başladığında… Ama aslında burada önemli olan sadece birkaç kilo almak değil; yağın vücutta nerede toplandığı. Çünkü göbek çevresinde biriken yağlanma, düşündüğümüzden çok daha önemli bir konu. Evet, estetik olarak da rahatsız edebiliyor ama işin sağlık tarafı çok daha dikkat çekici. Karın bölgesindeki yağlanma; insülin direnci, tip 2 diyabet, kolesterol yüksekliği, karaciğer yağlanmas...