logo

Vezirköprü’de vatandaşlara sorduk: Ana yola Işık mı, EDS mi?..

Vezirköprü’de vatandaşlara sorduk: Ana yola Işık mı, EDS mi?..

İlçemizde geçtiğimiz hafta meydana gelen ve 2 genç kızın hayatını kaybetmesine neden olan kazadan sonra vatandaşlar anayoldan çevre yoluna ve Gelincikevler Sitesine dönüş yapılan kavşak ile ilgili bir önlem alınmasını istediler.

Havza-Vezirköprü-Durağan istikametindeki ana yolda defalarca kaza olduğunu belirten vatandaşlar, Vabartum kavşağına ışık konduktan sonra kaza sayısında azalma olduğunu, hiç olmazsa ölüm olayı yaşanmadığını söylediler.
Vezirköprü’de vatandaşlara konuyla ilgili fikirlerini sorduk. “Ana yolda bir iki ışık daha mı eklenmeli, yoksa İlçe girişinden çıkışına kadar geçerli olacak bir elektronik denetleme sistemi mi kurulmalı? Sizin önereceğiniz başka bir önlem var mı?”
İşte vatandaşlarımızdan bazılarının görüşleri:
Esnaf Sanatkârlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Şakir Demirkan; “Esentepe karayolunda kavşak düzenlemesi, ışık düzenlemesi uzun zaman alacağından, acil çözüm önerisi olarak öncelikle geçişin kapatılması, sonradan düzenlemenin yapılması gerekmekte. Bunu beklersek eğer, belki bir yıl, iki yıl sürecektir kavşağın düzenlenmesi. Bu sayede oradaki oturan vatandaşlar ya Vabartum’un önündeki kavşaktan yada Shell’in oradaki kavşaktan dönüş yapabilir. Kısa süreli çözüm isteniyorsa acele kapatılmalı. Daha sonra üst geçit ve kavşak düzenlemesi planlı bir şekilde organize edilmelidir diye düşünüyorum.

Bakkallar ve Esnaf Odası Başkanı Ümit Çörüş; “Vabartum kavşağı diye bir kavşak vardı. Ölüm kavşağı olmuştu. Bir aileden beş kişi öldü. Orada en son Metin Teker vefat etmişti. Tabi o bize bir kıvılcım oldu. Canlarımız gidiyor ama Vezirköprü halkı duyarsız. Emniyet Müdürü Hakan Karslı zamanında biz bir çok dilekçe yazdık. Vezirköprü halkı onun kadar Vezirköprü’yü düşünmüyor. Adatepe kavşağımızın da yapılması gerekiyor. Orada da canlarımız gitti. Daha kaç kişinin ölmesi lazım.
Benim de o gün şöyle bir şey aklıma geldi ve dedim ki, Vezirköprü içerisinde trafik lambaları var. Bu lambalar bazen yanıyor, bazen yanmıyor. Arızalı olduğu zamanlarda insanlar daha dikkatli gidiyor. Işık yoksa diyerek daha dikkatli gitmeye başlıyor. Burada küçük çaplı kazalar oluyor. Benim de bu fikir aklıma geldi. Eğer devletimiz %78 oy alarak üçüncü olan bir ilçeye sinyalizasyon yapamayacak kadar acizse ilçe merkezindekileri verelim. Buradan alsınlar, oraya taksınlar şeklinde bir öneride bulundum.
Esentepe’deki kavşak için de viyadük olması lazım Havza’daki gibi. Ama bunun tabii ki ortak akılla olması lazım.

Manifaturacılar Esnaf Odası Başkanı Önder Erdem; “Bu konular maalesef gündeme kazalar olunca can kaybı yaşanınca geliyor. En son burada iki gencimiz feci bir kaza sonucu hayatını kaybetti. Hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet ailelerine sabırlar diliyorum.
Gerekli önlemlerin alınması için daha kaç kişinin can vermesi gerekli, yada burada önlem alınması için can kaybımı olması lazım.
Daha öncede Vabartum kavşağında bizleri üzen çok kazalar oldu. Sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlarımız eylem yaptı. Sonuçta geçte olsa önlem alındı ve kazalar önlendi. Esentepe’deki bu mevkiinin de en acil şekilde gerekli önlemlerin alınması sinyalizasyon sisteminin yapılması zorunluluğu vardır. Bu yıllardır dile getirilmesine rağmen bir çalışma yapılmamıştır. İlçemizi yöneten yetkililerin buradaki sıkıntıyı görmemeleri veya duyarsız kalmaları kabul edilecek bir durum değildir. İleri görüşlü ve vizyonu geniş, çözüm üreten, sorunları en kısa ve doğru şekilde çözen yöneticilere ihtiyacımız vardır.
Konuştuğum birçok ağır vasıta şoförü ayrıca yeni hastane kavşağınında çok tehlikeli olduğunu burada da kazalar yaşanabileceğini ağır vasıtaların rampadan inerken hastane kavşağında durmakta zorlanacağını söylemektedirler. Bu bölgede alt geçit üst geçit yapılmasının daha doğru olduğunu hep birlikte dile getirmeliyiz.
Yapılacak yeni kavşakların ve geçitlerin ilçemizin gelişeceğini hesap ederek ve uzun yıllar düşünülerek geçici değil kalıcı projeler olmalı, uzun ömürlü, trafiği rahatlatacak ve kazalara yol açmayacak şekilde yapılmalıdır.”

Mehmet Kuzubaş; “Vezirköprü Kamuoyuna, Son günlerde ilçemiz çevre yolunda çok acı trafik kazaları olmaktadır. Malumunuz bu yolun 4 kilometrelik mesafesinde 13 tane tali yol bağlantısı ve kavşak vardır. Yolda çok yavaş giden traktörler olduğu gibi hızlı giden otomobiller, gençlerin kural tanımayarak kullandığı motosikletler ve yük kamyonları da vardır. Fiziki şartlardan yan yollar yapılamamıştır.
Bu yolun her metresinde, Adatepe Sapağı, Dörtyol, Vabartum’un önü (bir seferde 3 ölü), Çakırtaş mezarlığı (5 yaşında yakınım olan bir çocuk), Shell önü, Kuruçay Köprüsü ve en son Tır Garajı’nda (2 ölü, 4 yaralı) onlarca ölümlü ve yaralamalı kaza oldu. Allah rahmet eylesin genç bir doktorumuz, en son iki üniversite öğrecisi gencimiz ve bu güne kadar sadece benim sayabileceğim yirminin üzerinde insan hayatını kaybetmiştir. Trafik işaret ve lambalarının yetersiz olduğu bir gerçektir.
Sade bir vatandaş ve şoförlük mesleğinin kırk iki yıldır içinden biri olarak, yeni yapılan hastane önünden Tır Garajı’na, Tır Garajı’ndan Vabartum sapağına, Dörtyol’dan Adatepe Sapağı’na aynı şekilde Adatepe pancar kantarından Dörtyol’a, Vabartum Sapağı’ndan Tır Garajı’na, Tır Garajı’ndan Çiçek Un karşısına mesafe radarı konması gerekmektedir.
Kamuoyu olarak biz buna olumlu destek verirsek gerek ilçe Kaymakamlığımız gerekse Belediyemiz ve Karayollarımız olumlu bakıp radar sistemini kuracaktır. Sayın kamuoyunun bu konuda desteğini ve ilgililerin gereğini yapmasını talep ediyorum.”

Madeni İşler Esnaf Odası Başkanı Ercan Coşkun; “Lambanın hız sınırlamasını engelleyeceğini düşünmüyorum. Alt geçit yapıldığı zaman da birçok noktaya yapılması gerekiyor. Transit bir geçiş yapılabilecek bir üst geçit yapılabilir. Direk geçiş yapılmalı yada alt geçit olmalı. Çevre ilçelerde bu uygulamanın örneğini görmek mümkün. Her türlü kurallara riayet edilmeli. Bu noktada birçok üzücü olay yaşandı ve yaşanmaya da devam ediyor.

Sanayi esnaflarından Trak Kardeşler Ali Trak; “Benim orada yeğenim öldü. Lamba olsaydı, bu kaza olmazdı. O insanlar orada lambanın olduğunu bilirdi. Geçecek adam hakkını bilirdi, geçmeyecek adam hakkını bilirdi.
Bugün devlet kendi ambulansına kırmızı ışıkta geçme yasağı koyuyorsa, vatandaşın da geçme şansı yok. Bir lambanın tutukluk yapacağını düşünmüyoruz. Oraya lamba şart.
Hiç birimiz buranın hız sınırına uymuyoruz. Buranın hız sınırı yeni hastane çıkışına kadar 50. Devlet bu kadar mı aciz. Bir direğin maliyeti nedir ya. Sanayideki her esnaftan 100’er lira para toplansa ben o direklerin hepsini alıyorum. Maliyeti o kadar yok ki bunun. O zaman kavşağı kaldırın. Madem ışıklandırma yapamıyorsunuz. O zaman lamba takılana kadar kavşağı kaldırın.

Share
323 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

4+1 = ?