logo

Yol.. (Dağ fare doğurdu..)


Göktan Tek'er
goktanteker@hotmail.com

Sonunda Vezirköprü Havza arasındaki karayolunun ihalesi tamamlandı.
Bundan sonrasında Vezirköprü’de yaşayanları ikinci bekleyiş ve soru saracak; “acaba işi alan firma kaçmadan, batmadan düzgün ve zamanında işini bitirebilecek mi?”
Dile kolay yaklaşık 30 yıl beklendikten sonra, yapılacağı ‘kısmen’ açıklanan bir ihaleden bahsediyoruz.
Kısmen ile kastettiğim nedir?
Vezirköprü’de konuştuğumuz herkes ihalenin kapsamını soruyor; ne zaman başlayacak, duble yol mu olacak, yol hattı değişecek mi, Göğem yokuşu kalkacak mı, yol genişleyecek mi?
Bunlara bir soru da ben ekleyeyim, Havza Vezirköprü arasındaki yol tamamen yapılacak mı?
Bu soruların çok azında gerçekten bilgi sahibiyiz;
İhale bittikten sonra askı süresi bekleniyor, bu süreden sonra ihale sonucu kesinleşiyor ve ihale kesinleştikten sonra yer teslimi yapılıyor. Yer teslimi süresi 10 gün olarak ihalede de belirtilmiş. Yani iki ay sonra yapımın başlamasını bekliyoruz.
Vezirköprü Havza arasındaki yol standart duble yol (çift şerit gidiş, çift şerit geliş) denen yoldan olacak. Burada yolun genişlemesi de var tabi, ancak mevcutta bulunan ve daha önce kamulaştırılan alanların yapılacak yol için yeterli olacağı düşünülüyor. Belki genişletmede bazı alanların kamulaştırılması gündeme gelebilir.
Vezirköprü-Havza arasındaki yolun en fazla merak edilen kısmı ise güzergâh değişikliği. Ancak burada kötü haberimiz var. Eski yol neredeyse aynen kalacak ve olduğu gibi kalan bir yer de özellikle kış aylarında sürücülerin başının belası, korkulu rüyası olan Göğem Yokuşu olacak.
Ancak kötünün iyisi olarak belirtelim, virajlardaki sert yerler rötuşlanarak yumuşatılacak ve Vezirköprü-Havza yolu konforlu(!) hale getirilecek.
Sonuç olarak 30 yıl beklendikten sonra, Türkiye’de belki de en sona kalan yollardan biri olarak Vezirköprü-Havza yolu çok fazla bir değişikliğe uğramadan yapılacak.
Yaklaşık olarak (iyi ihtimalle) 3 yıl bu yolun yapım çilesini çekecek olan Vezirköprü halkı başta olmak üzere sürücüler, kendilerini iyi hissetmeyecek ve içten içe biraz genişlemiş bu yoldan geçerek ellerinde ne kaldığını düşünecekler.
Üstelik vatandaşların ‘aynen kalacaksa neden masraf ediliyor?’ diye sorduğu bu yol, bir 30 yıl daha değişmeden öylece kalacak.
Yol, yol, yol dendi. Yol ihalesi tamamlandı, ancak görünüşe göre dağ fare doğurdu.

Bugün 19 Mayıs.
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Milli Mücadele’yi başlatmak için Samsun’a çıkışının yıl dönümü. Sadece saygı duruşunda bulunularak geçiştirmek zorunda kaldığımız Milli Bayramlarımızdan biri. Ancak, Milli Mücadele’nin tarihini okuyarak, gençlerimize okutarak hatırlatmamız gereken önemli günlerde biri.
Kutlu olsun.

Tüm okuyucularımın Kadir Gecesini ve Ramazan Bayramı’nı da kutlarım.

Share
322 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

1+9 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Mindere bile çıkmadan pes ettik..

    02 Ekim 2024 Köşe Yazıları

    Bu ilçeyi eksi gidişatından kurtararak artıya çevirebilecek olan artık sadece büyük projeler olacaktır. Büyük projeler ise, onları yakalayıp geliştirerek, peşinden koşacak idarecilere ihtiyaç duyar. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin 100 İl önerisi ile gündeme gelen bazı ilçelerin il olmasını daha önce de tartışmıştık. İl olmak için, ilçenin nüfusunun en az 100 bin ve il merkezine de en az 30 kilometre uzaklıkta olması gibi 8 kriter bulunuyordu. Mevcut şehirleşme, ulaşım durumu, hinterlant, ekonomik çeşitliliği ve eğitim durumu da il ...
  • Akran Zorbalığı

    28 Eylül 2024 Köşe Yazıları

    4-6 yaşlarından itibaren başlayabilen zorbalık davranışı, çocukların yaşamını etkileyen en önemli sorunlardan biridir. Okullarda, en önemli üç problemden biri olduğunu söyleyen araştırmalar mevcuttur. Her zorbalık saldırganlık olmakla birlikte her saldırganlık zorbalık anlamına gelmemektedir. Zorbalık; kasıtlı olarak zarar vermeyi, güçlünün görece güçsüz üzerinde hakimiyet kurmak istemesini ve bu davranışları sürekli yapmasını içerir. Eğer bir zorba varsa, bu zorbalığa maruz kalan kurban ve tüm bunları izleyen seyirciler de vardır. Hem zorbal...
  • Enseyi karartmayalım ama

    25 Eylül 2024 Köşe Yazıları

    Gittikçe azalan bir kesimin dışında, dışarda çalışarak başta inşaatlardan Vezirköprü'ye para gönderilmezse, insanlar geçinecek parayı bile kazanamıyor. Çareyi de GÖÇ etmekte buluyorlar. Samsun ve çevre ilçelerde Organize Sanayi çalışmaları biterken, Vezirköprü'den de bazı OSB'lere çalışmaya hergün onlarca minibüsle işçi giderken İlçemizde halen OSB'nin faaliyete geçmemesi birçok yerde eleştiri konusu oluyor. Vezirköprü'nün en büyük sorunu olarak ilk sıradaki yeri istihdam alanı oluşmaması sayılsa da, ilçede bununla birlikte trafik başta ol...
  • Çocuklarımıza Neden Masal Anlatmalıyız?

    21 Eylül 2024 Köşe Yazıları

    Sözlü aktarım nesiller boyunca en çok başvurulan ve kolay yayılan kültür olmuştur. Hemen her coğrafyada oraya özgü hikayeler destanlar bulunabilir. Masallar sadece çocuklar için değil tüm insanlar için gereklidir. Karar vermemiz gereken zorlu bir durum olduğunda zorlu bir yaşantı geçirdiğimizde şunları şunları yap gibi etrafımızdan verilen tavsiyeler bizim için daha zorlayıcı olabilir. Oysaki yaşantımızla benzer bir hikaye anlatıldığında kahramanla bağ kurup kendi sorunumuza da dışarıdan bakmak fırsatı bulabiliyoruz. Masallar herkes için önemli...