Son Dakika
Vezirköprü’nün hayat çizelgesinde dönüm noktası, varan: 1 Orman Fabrikasının İstimlâk İşlemi Başladı 17 Ocak 1971 Pazar
Vezirköprü eski milletvekili Ali Eser’in ilgisi üzerine; Kültür Bakanı (Vezirköprü Eski Kaymakamı) İstemihan Talay ilgileniyor… Köprülü Mehmet Paşa’nın Mezarı Perişan 21 Ocak 2001 Pazar
3. çocuğunu 15 gün sonra dünyaya getirecekti, şehirlerdeki başıboş köpeklere aldırmayanlar bu acı ve feci olaydan ibret alacaklar mı? Kayalar’da Kuyumcu Köylü İki Çocuklu Genç ve Hamile Bir Kadın Kudurarak Öldü 10 Ocak 1971 Pazar
Biz sorduk, Suat Binici açıkladı: Belediyeler, çok zor durumda… Belediye İşçi Sayısını Azalttı 14 Ocak 2001 Pazar
“Böyle de yar olursa olmayıversin. Beş kuruşa aldığım mendili versin” Vezirköprü Lisesi Samsun’da Folklör Yarışmasında 3 Ocak 1971 Pazar
Vezirköprü için Vedat Çınaroğlu Vezirköprü İle İlgili Çalışmalarını Anlatıyor… 7 Ocak 2001 Pazar
Sonunda Vezirköprü Havza arasındaki karayolunun ihalesi tamamlandı.
Bundan sonrasında Vezirköprü’de yaşayanları ikinci bekleyiş ve soru saracak; “acaba işi alan firma kaçmadan, batmadan düzgün ve zamanında işini bitirebilecek mi?”
Dile kolay yaklaşık 30 yıl beklendikten sonra, yapılacağı ‘kısmen’ açıklanan bir ihaleden bahsediyoruz.
Kısmen ile kastettiğim nedir?
Vezirköprü’de konuştuğumuz herkes ihalenin kapsamını soruyor; ne zaman başlayacak, duble yol mu olacak, yol hattı değişecek mi, Göğem yokuşu kalkacak mı, yol genişleyecek mi?
Bunlara bir soru da ben ekleyeyim, Havza Vezirköprü arasındaki yol tamamen yapılacak mı?
Bu soruların çok azında gerçekten bilgi sahibiyiz;
İhale bittikten sonra askı süresi bekleniyor, bu süreden sonra ihale sonucu kesinleşiyor ve ihale kesinleştikten sonra yer teslimi yapılıyor. Yer teslimi süresi 10 gün olarak ihalede de belirtilmiş. Yani iki ay sonra yapımın başlamasını bekliyoruz.
Vezirköprü Havza arasındaki yol standart duble yol (çift şerit gidiş, çift şerit geliş) denen yoldan olacak. Burada yolun genişlemesi de var tabi, ancak mevcutta bulunan ve daha önce kamulaştırılan alanların yapılacak yol için yeterli olacağı düşünülüyor. Belki genişletmede bazı alanların kamulaştırılması gündeme gelebilir.
Vezirköprü-Havza arasındaki yolun en fazla merak edilen kısmı ise güzergâh değişikliği. Ancak burada kötü haberimiz var. Eski yol neredeyse aynen kalacak ve olduğu gibi kalan bir yer de özellikle kış aylarında sürücülerin başının belası, korkulu rüyası olan Göğem Yokuşu olacak.
Ancak kötünün iyisi olarak belirtelim, virajlardaki sert yerler rötuşlanarak yumuşatılacak ve Vezirköprü-Havza yolu konforlu(!) hale getirilecek.
Sonuç olarak 30 yıl beklendikten sonra, Türkiye’de belki de en sona kalan yollardan biri olarak Vezirköprü-Havza yolu çok fazla bir değişikliğe uğramadan yapılacak.
Yaklaşık olarak (iyi ihtimalle) 3 yıl bu yolun yapım çilesini çekecek olan Vezirköprü halkı başta olmak üzere sürücüler, kendilerini iyi hissetmeyecek ve içten içe biraz genişlemiş bu yoldan geçerek ellerinde ne kaldığını düşünecekler.
Üstelik vatandaşların ‘aynen kalacaksa neden masraf ediliyor?’ diye sorduğu bu yol, bir 30 yıl daha değişmeden öylece kalacak.
Yol, yol, yol dendi. Yol ihalesi tamamlandı, ancak görünüşe göre dağ fare doğurdu.
Bugün 19 Mayıs.
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Milli Mücadele’yi başlatmak için Samsun’a çıkışının yıl dönümü. Sadece saygı duruşunda bulunularak geçiştirmek zorunda kaldığımız Milli Bayramlarımızdan biri. Ancak, Milli Mücadele’nin tarihini okuyarak, gençlerimize okutarak hatırlatmamız gereken önemli günlerde biri.
Kutlu olsun.
Tüm okuyucularımın Kadir Gecesini ve Ramazan Bayramı’nı da kutlarım.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
13 Ocak 2021 Köşe Yazıları
13 Ocak 2021 Köşe Yazıları
13 Ocak 2021 Köşe Yazıları
06 Ocak 2021 Köşe Yazıları