logo

ZULÜM


Hüseyin Şengün
huseyinsengun55@hotmail.com

Saygıdeğer Vatandaş Okuyucuları;

İran’da Feridun adında zalim bir hükümdar hükmünü zülüm ve baskı ile yürütüyordu. Bir gün bahçede gördüğü bir kadına göz koyarak bunu sarayına getirmelerini emretti.
Adamları buna: Efendimiz o göz koydunuz kadın bir marangozun karısıdır kendisi ve kocası çok dindardır muhitte oldukça sevilen kimselerdir. Düşmanlarınız sizin bu arzunuzu duyup aleyhinize işi büyütürler marangoza bu gece sabaha kadar yapamayacağı bir iş teklif ediniz, sonra da emrinizi yerine getirmedi bahanesiyle kendisini idam edersiniz o zaman göz koyduğunuz karısı dul kalır kendiliğinden size gelir.
Aleyhinizde hiç dedikoduya sebebiyet verilmeden sizin olur dediler zalim feridun akılcılarının verdikleri bu aklı pek beğenerek marangozu Çağır tıp şöyle konuştu: bu gece sabaha kadar öd ağacından olmak şartıyla on tane süslü sandık yapacak şafak vakti göndereceğim adamlarıma teslim edeceksin.
Şayet adamlarım geldiği anda bunları eksiksiz teslim etmezsen sandık yerine seni getirip sarayımın zindanında astıracağım haberin olsun.
Şu anda öd ağacından yapılmış on tane süslü sandığa şiddetle ihtiyacım vardır marangoz bunun imkansız olduğunu verdiği süreyi birkaç hafta uzatmasını isterse de, zalim Feridun ısrar eder şafak vakti göndereceğim adamlarıma ya onun sandığı teslim edersin, yahut da buna mukabil kendi kafanı der.
Marangoz heyecan ve telaş içinde evine gelir gözyaşı döküp ağlamaya başlar ailesinin ısrar ve üzerine de zalim hükümdarın teklifini anlatır gözyaşları içinde helallik dilemeye başlar. Kadın kocasına dur bakalım acele etme der ve ilave eder sen hiç kimseye zulmettin mi hayır ben hiç kimseye ne zülm ettim ne de birinin namus ve ırzına yan baktım işimde evimde kendi halimde yaşayıp duruyorum işte deyince, kadın öyleyse boşuna telaş etme zulmetmediysen zulümde görmezsin der.
Fakat adamda ümit iyice kaybolduğu için şunun şurasında ne kaldı ki neredeyse Feridun adamları gelecek diye hayıflanıp duruyordu kadın hiç telaş etme zulmetmediysen zulme uğramazsın bakalım Mevla neyler diyerek gayet serin durur.
Bu sırada kapı güm güm vurulur heyecandan elleri ayakları titreyen marangoz eyvah işte geldiler halbuki sandıkların bir tanesi bile meydanda yok diyerek ecel teri dökmeye başlar kapının açılması üzerine hızla içeri giren hükümdarın adamları çabuk marangozhaneye deyince adam hanımına görüşmek mahşere kaldı haydi Allahısmarladık der.
Hükümdarın adamları buna kızarlar neden mahşere kalsın yapacağın bir tabuttan ibarettir derler marangoz anlamayınca da izah ederler bu gece yarısı hükümdar Feridun ani bir kalp krizi neticesinde öldü onun cenazesi için bir tabut yapmanı yeni hükümdar emretti.
Yapacağın bundan ibarettir. Haccac’a-ı Yusuf Bağdat’ta duası makbul olan bir derbi şey görünce demişki bana hayırlı bir dua yap derviş elini açmış ve şöyle dua etmiş yarabbi Haccac’a-ı Yusuf’un canını al haccac bunu duyunca Allah aşkına bu nasıl bir duadır ben senden hayırlı bir dua istedim sen benim ölümüme dua ediyorsun der derviş benim yaptığım dua hayırlıdır.
Hem senin için hem de bütün müminler için çünkü kız sen ölürsen zülüm yapamaz olursun ki bu senin için hayırlıdır müminlerde senin zulmünden kurtulurlar ki Buda onlar için hayırlıdır.
Sevgili peygamberimiz bir hadisi şeriflerinde şöyle buyuruyor zülm etmeyiniz dua ettiğinizde duanız kabul olunmaz yağmur istersiniz yağmur yağmaz yardım istersiniz yardım olunmazsınız zülüm bu kadar kötüdür.
Demekti bir insan zalim olarak dua ettiğinde duası kabul edilmiyor Allah’tan rahmet yağmur dilediğinde yağmur isteği kabul edilmiyor. İhtiyacı olduğunda yardıma muhtaç duruma düştüğünde Allah’tan yardım talebinde bulunsa Allah kendine yardım etmiyor onun için zulümden haksızlıktan mutlaka kaçınmamız gerekmektedir aksi taktirde hem dünyada hem de ahiret te perişan oluruz bizi kimse himaye etmez kimsenin yardımını göremeyiz zalimler safında azaba duçar oluruz.
Başka hadisi şerif de ise şöyle buyrulmaktadır mazlumun aleyhinizde yapacağı duasından sakının zira mazlumun duası ile Allah arasında bir hicap perde yoktur yani mazlumun bedduasını almaktan sakının çünkü o mazlumun bedduasını Allah hemen kabul buyurur o zaman sizlerde perişan olursunuz o bedduanın kabulüne mani bir şey yoktur. Cenab-ı hak bizleri zalimin zulmünden inançsız adamların şerrinden imansız adamların kötülüklerinden muhafaza buyursun.

Share
845 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

10+3 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    27 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    Zayıflama İğneleri: Gerçekten Mucize mi? AYYÜCE DÖNER DİYETİSYEN Dyt.ayyucedoner@gmail.com Son yıllarda sosyal medyada, televizyon programlarında ve günlük sohbetlerde en çok konuşulan sağlık konularından biri hiç şüphesiz zayıflama iğneleri oldu. Kimi bu ilaçları "mucize çözüm" olarak görürken, kimi ise yan etkilerinden çekinerek kullanmaktan uzak duruyor. Peki gerçekler ne söylüyor? Zayıflama iğneleri gerçekten sihirli bir değnek mi, yoksa doğru kişide etkili olan bilimsel bir tedavi yöntemi mi? Öncelikle bilinmesi gereken en önemli nokta...
  • EĞİTİM-ÖĞRETİM gerekli önemi görmüyor mu?

    27 Haziran 2026 Köşe Yazıları

    EĞİTİM-ÖĞRETİM gerekli önemi görmüyor mu? Samsun genelindeki başarılı okullar arasında üstelik bu öğrenci sayısına rağmen başarılı okul görmediğimizi merkezin dışında özellikle Bafra ve Çarşamba'nın okullarının sıralamada ilk 20'de olduğunu görmek Vezirköprü'deki eğitimcileri ve idarecileri en az bizim kadar üzüyor ve ilgilendiriyor olmalı. Geçtiğimiz hafta Vatandaş Gazetesi'nin manşet haberi sadece gözden kaçırılmayacak kadar değil, atlanmaması hatta üzerinde çalışılması gereken bir haber olarak çıktı karşımıza. Ali Sezgin'in haberine göre;...
  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    20 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    HAYATIN İÇİNDEN BESLENME Tatilde Kilo Almak Kader Mi? AYYÜCE DÖNER DİYETİSYEN Dyt.ayyucedoner@gmail.com Tatil dönüşlerinde sık duyduğum cümlelerden biri şudur: “Hocam, bütün emeklerim boşa gitti. Bir haftada üç kilo aldım!” Aslında çoğu zaman durum göründüğü kadar kötü değildir. Tatilde alınan kiloların önemli bir kısmı yağ değil; fazla tuzlu yemekler, düzensiz öğünler, yetersiz su tüketimi ve uzun yolculuklar nedeniyle oluşan ödemdir. Ancak bu durum, tatilde beslenmeye hiç dikkat etmemiz gerekmediği anlamına da gelmez. Peki, neden tat...
  • HAYATIN İÇİNDEN BESLENME

    13 Haziran 2026 Köşe Yazıları, Sağlık

    HAYATIN İÇİNDEN BESLENME AYYÜCE DÖNER DİYETİSYEN (Dyt.ayyucedoner@gmail.com) Gece Acıkmaları Neden Olur? Saat gece 11... Ev sessiz, işler bitmiş, televizyon karşısında dinleniyorsunuz. Aslında akşam yemeğinizi de yediniz. Hatta belki yemekten sonra bir meyve bile tükettiniz. Ama bir süre sonra aklınıza mutfaktaki kurabiyeler, çikolata ya da ekmek arası bir şeyler gelmeye başlıyor. Peki, gerçekten aç mısınız? Yoksa vücudunuz size başka bir şey mi anlatmaya çalışıyor? Danışanlarımdan en sık duyduğum cümlelerden biri şu: "Gündüz çok güzel g...